Statystyki

  • Czytano nas:
    1 813 565 razy;
  • Zarejestrowanych:
    769 użytkowników;
  • Online: 705 osoby
    (1 zalogowanych);

Ankieta

Skąd wiesz o serwisie nieplodnosc.pl?:

Dieta a płodność

Portret użytkownika Piotrek
Piotrek
Wpisy: 330

Wyślij wiadomość  do Piotrek Odpowiedz cytując

Kobiety stosujące dietę śródziemnomorską mają większe szanse zajścia w ciążę - przekonują Holendrzy.
 
Jedz dużo warzyw, ryb, stosuj roślinne tłuszcze - radzą naukowcy kobietom, które poddają się leczeniu niepłodności. Badania przeprowadzone wśród 161 par, które przechodziły podobną terapię wskazują, że popularna dieta śródziemnomorska zwiększa szansę na posiadanie własnego potomstwa aż o 40 proc. Wyniki badań publikuje „Fertility and Sterility”.
 
Zespół dr Regine Steegers-Theunissen z Uniwersytetu Erazma zaprosił do badań pary starające się o dziecko i poddawane leczeniu w uniwersyteckim Centrum Medycznym. Dwie trzecie spośród nich skorzystało z zapłodnienia metodą in vitro (IVF). Reszta musiała skorzystać z bardziej zaawansowanej metody zapłodnienia pozaustrojowego - tzw. ICSI. Sposób ten stosuje się, gdy badania wskazują na gorszą jakość nasienia mężczyzny.
 
Przed przystąpieniem do leczenia, pary musiały dość dokładnie opisać swoje zwyczaj żywieniowe w ostatnich miesiącach. Po zakończeniu procedury in vitro naukowcy ocenili, w jaki sposób dieta zadeklarowana w ankietach przekładała się na efekty w postaci ciąży.
 
U kobiet, które stosowały dietę śródziemnomorską prawdopodobieństwo sukcesu (czyli ciąży po zapłodnieniu in vitro) wynosiło ok. 30 proc. U pań nie przywiązujących takiej wagi do właściwego sposobu żywienia prawdopodobieństwo zajścia w ciążę sięgało ok. 25 proc. Naukowcy wzięli w tych wyliczeniach pod uwagę również inne czynniki, takie jak wiek, ciężar ciała oraz nałogi - picie i palenie.
 
Zespół dr Steegers-Theunissen nie zdążył jednak ocenić wpływu diety na ostateczny sukces - czyli narodziny dziecka. - To kolejny krok - tłumaczy badaczka. Nie jest też jasne, dlaczego dieta wpływa aż tak bardzo na skuteczność procedury IVF. Zawarte w produktach kojarzących się z dietą śródziemnomorską kwasy omega-6 regulują gospodarkę hormonalną kobiet i wpływają pośrednio na owulację - próbują tłumaczyć to Holendrzy. U pań stosujących ten zdrowy sposób odżywiania wykryto również wysoki poziom witaminy B6, które według wcześniejszych badań podnosi szanse poczęcia. Dieta jest wreszcie elementem stylu życia i osoby stosujące się do zdrowych nawyków żywieniowych prawdopodobnie generalnie przywiązują większą wagę do potrzeb swojego ciała.
 
źródło: Rzeczpospolita

Komentarze:
Zarejestruj się lub zaloguj aby Twoje komentarze lub posty pojawiały się od razu.

Dodaj komentarz


Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.
3 + 8 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.